cadibeel.reismee.nl

Dagje Siem Reap en omgeving

Vandaag een dag vrij te besteden. Wat uitgeslapen en na het ontbijt hadden we het plan om een tuk-tuk te huren,wat te cachen en eventueel naar het drijvende dorp te gaan. De tuk-tuk was snel geregeld want deze rit was de vorige dag al beloofd aan Chounn. Om 10.00 uur vertrokken en op weg naar cache 1, bij ruines van een tempel. Deze al snel gevonden met medewerking vanChounn. Hierna even wat te drinken gehaaldvoor onderweg. Op weg naarhet drijvende dorp, maar wat bleek: een boot huren voor $15p.p. Hier hadden we geen zin in en we wilden liever rondrijden in de tuk-tuk naar de volgende cache.Inmiddels was het ook wat later geworden. Dus eventussen de middag met zijn 5en wat gegeten en toenopweg naar cache 2. Deze bleek wat moeilijker te vinden. Op 500 meter afstand moesten we door een dorp lopen waar wewel leuke kiekjes konden schieten. We moesten door het water ofwel rijstvelden lopen maar besloten dit niet te doen, dus geen2e cache, we hadden er tenslotte vandaag al een.

Chounn mocht ons naar het hotel rijden. Hier aangekomen om 16.30 uur. Conclusie een geweldige dag en Chounn werd hier extra voor beloond. Hij heeft ons het e.e.a. verteld over zijn eigen leven en onze vragen beantwoord. Nu een drankjeop de kamer, straks douchen en omkleden voor afscheidsdiner. De laatste keer metde hele groep eten. Wij morgenochtend om 08.45 naar vliegveld om nog naar Singapore te gaan en de rest van de groep om14.00 uur naar het vliegveld voor de terugreis naar Amsterdam.

Agatha

Waar blijft nu het vervolg van jullie reis?
Wij zijn vandaag gezond en wel na een goede vlucht om 06.30 a.m. geland op Schiphol. Ik kijk uit naar jullie dagen in Singapore (om te lezen).