cadibeel.reismee.nl

Verblijf in Singapore

Ons verhaal gaat verder vanaf de middag van 22 december. We hadden een high tea besproken op de Admiral Cheng Ho. Een authentieke replica van een jonk die 400 jaar geleden werd gebruikt om de specerijen te vervoeren.
Een hele mooie tocht door de Marina Bay en hier hebben we ook nog even Indonesie aangedaan (eiland Kusu) waarop we een mooi uitzicht hadden op de skyline van Singapore. De High-tea was meer low-tea maar dat mocht de pret niet drukken.
Gelukkig hadden we aardig weer en was het even droog. Van boord afgekomen zijn we naar food-street in China-town geweest en daar op straat gegeten. Ongelofelijk wat een drukte en dat iedereen daar alles uit elkaar kan houden.
De mensen eten niet thuis maar altijd buiten de deur. Als ze koken is het als een hobby.
(Dit zal met de bouw een keuken schelen??) Het is heel frappant maar de toiletten zijn altijd bereikbaar dwars door de keuken.
Teruggelopen over de markt naar het hotel.Wat op de markt wordt aangeboden heeft nu voornamelijk met kerstmis te maken.
23 december hebben we 's morgens gecachet en zijn overvallen door tropische regen. Het bleef wel warm. Bert moest nog even naar de tailor om zijn bestelde en op maat gemaakte pak te passen. Hierna zijn we de night-safari in de singapore zoo gaan doen.
Dit was erg mooi opgezet in een echt tropisch regenwoud. Hierna nog een afzakkertje op de kamer en slapen.
24 december hebben we in de morgen wederom wat caches gedaan en terecht gekomen in Orchard-street met de Hop off bus. En hier begon het weer te regenen. We besloten naar de flyer te gaan het hoogste reuzenrad ter wereld sinds 2008.
Hier een spectaculair uitzicht maar helaas weer regen. Dus niet al te mooie foto's. Straks om 21.30 uur gaan we naar de Cathedral of the Good Shepard (katholieke kerk) om een kertstdienst bij te wonen. Dit zal ons laatste verhaal zijn in Singapore in verband met de hoge internetkosten.
Een laatste verhaal zal thuis (Nederland) volgen. Nogmaals wensen we jullie fijne kerstdagen
en een goed begin van het jaar 2012. Team CADIBEEL

Yvonne

Klinkt allemaal fantastisch!!
Zalig Kerstmis.
xxxxx

BRIGITTE

Bij ons is er nog geen vlokje sneeuw gevallen. Je zou denken dat het herfst is maar ja! Fijne kerstdagen.